demons held you hostage.

ensam igen. (vart försvann du?) begraver tankarna som bara vill såra med ord och försöker glömma den där natten. (försöker och försöker och försöker igen.) snart var vinglaset tomt. liksom magen. liksom hjärtat. (ibland tror jag att det försvunnit helt.) (kanske har det det.) försöker spela gitarr men fingrarna skakar, gör ont. försöker värma dem över ljuset, på elementet. inget hjälper. om jag bara hade dina fylliga fingrar (fulla av åsikter, drömmar och platser) att värma mina ihåliga (urholkade med tiden. av ångesten. av kaoset.) tar upp boken igen. låter orden absorbera mig, skydda mig. blir arg. skriker. börjar spela musik. högt. stänger av musiken. det dånar i öronen. tinnitus? vill inte gömma mig bakom andras ord. vill inte läsa om ett förflutet som inte är mitt egna.
men vad ska jag då gömma mig bakom?

Marianne Fredriksson:Blindgång och billigt vin. tände ett ljus för att hålla borta demonerna som bor i tystnaden.
tack för viskningarna. om än hesa så är de inte tystnad. demonerna håller sig borta en stund till.

Kommentarer
Postat av: n.

svar - ja! du verkar fin du! KRAMAR!!

2010-11-10 @ 08:16:27
URL: http://alltfinnskvar.blogg.se/
Postat av: amanda

jaha hihi. bor du här? c:

2010-11-10 @ 11:24:31
URL: http://krossade.blogg.se/
Postat av: Sofia.

Åh. Den boken är så fin!

2010-11-10 @ 11:50:50
Postat av: a

diggar att ni typ låter höga eller som ni är på rehab eller nåt XD äh vad ni är söta <3

2010-11-11 @ 21:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0