(som om allting redan var bestämt)

håller på att falla för galenskapen.

den drar mig i håret, river mig på ryggen, och håller mig vaken om natten.

det snurrar i min skalle

hon viskar till mig. och virar sedan täcket runt sig och gömmer sig från mig. 

jag försöker hitta henne men hon är borta. jag slår, känner, på täcket. under kudden. det går inte att hitta henne.

borta.

jag tänder lampan.

borta.
borta.
men ändå inte.

går stegen till dörren.

tittar ut.

korridoren är helt tom.

min skugga faller mot stengolvet. (eller är det av plast?)

går tillbaka. ut på balkongen. sitter där resten av natten.

kollar på stadens skyline. röker. hostar. fimpar i blomkrukan. (som inte längre håller en växt.) 

darrar av kyla.

hittar lusetröjan på balkongen. drar den över mig.

din lukt.

plötsligt nära.

jag hörde hur dom sjunger.






Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag till 100% diggar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-20 @ 20:55:36
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0